BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 16, 2009

Ciuman Seorang Putera (part 1)

Sara hanya duduk di penjuru kelas manakala pelajar perempuan lain sedang sibuk menjenguk ke luar tingkap.memang sudah dijangka jangka bahawa mereka sedang mengintip seorang jejaka yang digelar
Putera di sekolah tersebut.jejaka tersebut mempunyai paras rupa yang sangat kacak,akademiknya juga
Sangat bagus,apatah lagi sukannya,dia adalah wakil sekolah dalam pertandingan bola keranjang.Dia
Ialah SP.

“eh Sara! Jom lah join kitorang! Biasanya kau la yg paling excited sekali!!” Tanya salah seorang
Pelajar di kelas 2A,Qila.”tu dulu,but not now!! Aku tak suka dia!! Berlagak bagus!!”
“Kenapa?Dia buat apa?”Tanya Qila lagi.”haritu,aku Nampak dia ,ada seorang perempuan ni minat
Dengan dia,tapi dia tolak mentah-mentah,dia hina lagi!” jawab Sara dengan penuh kemarahan.
“ah! Aku tak percaya dengan kau la!”kata Qila kembali.

Tiba-tiba,ketua kelas 2A,iaitu Tang Tamil memanggil nama Sara dan berkata”Sara! Cikgu nak jumpa
Kau dekat pejabat! Dia suruh kau datang sekarang!” “oh! Ok! Aku datang ni!” jawab Sara kembali.

“habis la aku kali ni, kenapa la aku boleh terlupa nak bawa buku latihan pergi sekolah! Dah tu! Aku tak
Bagitahu cikgu pulak tu aku tak hantar!! Alamaaak aii..”Sara mengeluh sendirian sambil bergegas ke
Pejabat.Tiba-tiba,dengan tidak disengajakan,dia telah terlanggar seorang lelaki dan telah menciumnya.
Mereka berdua berasa sangat terkejut.Sara kaku sahaja.

Pelajar perempuan yang melihat kejadian tersebut hanya menjerit kerana Sara telah tercium Putera
Di sekolah tersebut,iaitu SP.”kau pompuan gatal! Berani kau cium putera SP!!! Kau ni macam la takde
Laki lain kau nak cium!! Aku akan balas perbuatan kau tu!!!” kata salah seorang pelajar perempuan
Manakala yang lain pula hanya mengangguk-anggukkan kepala.”eh..eh korang!! Ape ni!! Aku tak sengaja
La!! Aku tak bersalah!!” Sara cepat-cepat membantah keputusan pelajar tersebut .kebetulan Qila berada
Di situ,jadi Sara pun meminta pertolongan Qila tetapi malangnya,Qila tidak mahu,bahkan dia juga
Sebahagian daripada kumpulan tersebut dan ingin membalas perbuatan Sara tersebut.

Setelah semua pelajar perempuan beredar,Sara pun menegur putera tersebut dan berkata “Weh kau!
Apehal aku lak yang kena!! Kau mesti bertanggungjawab juga!!” SP pun menjawab”aku tahu kau sengaja
Je buat buat langgar aku lah konon,pastu cium aku..memang kau sebahagian daripada pompuan psyco
Yang lain,budak pompuan semua same je!!”Sara berasa sangat sakit hati,mana tidaknya,dia telah dituduh walaupun dia tidak sengaja,Sara dengan perasaan yg penuh dengan kemarahan lalu berkata
“Weh kau jangan berlagak bagus!! Kau ingat semua budak perempuan suka dengan kau ke?? Jangan
Perasan la!! Aku tak suka dengan kau la!! Perangai buruk nak mati!!!” Sebaik sahaja Sara menghabiskan kata-katanya,dia memalingkan mukanya dan berlalu pergi.

~TO BE CONTINUED~

1 comments:

anis. said...

hehe sara n SP :D