BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, July 21, 2009

Cinta Kosakata

Suhaini Amir,merupakan pelajar yang paling terbaik di kelab taekwando,ramai orang telah dikalahkannya.Dan disebabkan dia begitu kuat,pelajar lelaki menganggapnya sebagai lelaki.
Walaupun dipanggil sebegitu,dia sama sekali tidak kisah.

Ani:”hiyargh!!!!!”
Boyo:”Aduh!! Sakit sial!! Kau ni memang bukan perempuan la!!”
Ani:”Sape suruh kau cakap benda merepek-repek,kau tau kan aku tak suka kau cakap bende pelik-pelik macam tu,dah la,aku nak balik,nanti mak aku marah”
Boyo:”pegi balik la Suhan(berasal daripada namanya,Suhaini)!!!aduh!! sakit pinggang aku!”
Ani:”Haha!! Padan muka kau! Wek!!”

Ani:“mak!! Saya dah balik!!”(sambil menutup pintu rumah)
Mak:”Ani…kat sebelah rumah tu ade jiran baru,pergilah tegur dia,ada seorang budak same umur dengan Ani tau.”
Ani:”oh! Ye ke?? Ok saya pergi dulu!!”

Ani terus menuju ke rumah jiran barunya itu.Kebetulan depan rumah itu ada seorang budak lelaki,umurnya seperti sama dengan Ani,Ani tanpa berfikir panjang lalu menegur lelaki tersebut.”Hai, Awak ke jiran baru saya??.Lelaki tersebut pun menjawab”oh hi,a’ah,awak duduk kat sebelah tu ke? Nama saya Lukman.” Ani pun berkata”oh lukman! Sedap nama tu! Name saya Suhaini Amir tapi panggil Ani je k!”.Lukman:”oh ok lah kalau macam tu,saya masuk dulu ok!”

Hari menjelang hari,hubungan mereka semakin rapat.Pada suatu hari,Ani ternampak seorang wanita
Diragut,tanpa berfikir panjang,Ani pun mengejar peragut tersebut,Tiba-tiba,seorang lelaki bertopeng
Mencengkan tangan Ani dan berkaa”berani kau kejar kawan aku,Sini kau!!!!”Ani terkejut lalu menjerit
Degan sekuat hati” Tolong!!!!!” setelah beberapa kali dia menjerit,tiada seorang pun datang menolong.

Tiba-tiba,seorang lelaki muncul,dia adalah Lukman.Dia melawan peragut tersebut dan menyelamatkan Ani lalu berkata”Woi!! Kau ni dah gila ke?! Sedar tak diri kau tu perempuan!! Nak tangkap peragut pulak! Nasib baik kau tak apa apa! Kalau kau dah kena bunuh tadi!” Ani pula hanya menagis dan berkata”so..soo.sorry..uhuk! aku kesian tengok makcik tu,a..aku..tolong la.”Dalam ketakuan,ANi juga berasa gembira kerana Lukman telah menganggapnya sebagai perempuan kerana selama ini tiada seorang lelaki pun menganggapnya begitu.

Dalam perjalanan balik,Lukman berkata”harini sapa belanja makan??” Ani pun menjawab:”la!! Tak kan aku kot!! Kau la pulak!” Lukman:”kau!” Ani:”kau la!!” Lukman”kau!apa kate kia buat satu permainan,sapa kalah dia kena belanja,kau kene sambung kosa akta perkataan yang belankang,ok kau mula dulu.
Ani:”Satu!!”
Lukman:”tunang!”
Ani:”Nangka!”
Lukman:”Kamu!!”
Ani:”Mule!”
Lukman:”Lesu!”
Ani:”su..suka…(dengan nada yang perlahan)
Lukman:”aku pun..”

Ani pun memberutahu Lukman yang dia menyukai Lukman.Semenjak hari itu,mereka menjadi pasangan kekasih yang bahagia.

~TAMAT~

2 comments:

Kyu and Fishy. said...

OMG!!! AAAAniisssss!!! Gile poyo!!! Mcm bangang siot!! Sibuk je boyo tu!! Menggatal sgt!!

anis. said...

Ani..terima je lah kenyataan yer,last time Sara,now u,nest time Leha lak!! :D oh im so genius,i got a ton of idea now..hehe,guys..prepare :D